vrijdag 12 juni 2009

TELEFOONSTORING IN BEIJUM

In het voorafgaande bericht refereerde ik naar de graafwerkzaamheden op de hoek Isebrandtsheerd/wijkring. Zoals bij veel ondergrondse dingen snap ik niet wat ze aan het doen zijn. Waterleiding? Glasvezels? Iets anders? Het kan zijn, maar op de bewuste hoek bij de Isebrandtsheerd was iets anders aan de hand. Mensen hadden door een fout van KPN elkaars telefoonnummer gekregen. Dat kan hilariteit opleveren maar natuurlijk ook veel ongemak.Een lezeres uit de Sibrandaheerd mailde er het volgende over:
Misschien weet je het al omdat jullie er misschien ook last van hadden: wij en vele anderen hier in de buurt hebben sinds gistermiddag tot aan nu toe, elkaars telefoonnummer gehad. Gisteren begonnnen de werkzaamheden van KPN op de kruising bij de Isebrandtheerd. Eerst was de lijn dood, zoals ook was aangekondigd maar toen de mensen weer telefoon hadden bleek al snel dat je niet je eigen nummer had maar dat van iemand anders in dit stuk van de wijk. Reuze veel commotie natuurlijk.Vandaag was de hele dagen een KPNer bij dat kastje aan de weg bezig om al die nummers weer om te zetten. Ze zijn nog steeds bezig maar de meeste nummers zijn al weer goed.Heeft te maken met de aanleg van glasvezelkabel. Alle nummers moesten daarna weer in het kastje geinstalleerd worden. Dat is dus flink misgegaan.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Wij hadden anderhalve dag geen internet en telefoon! Was een vreemde ervarig...

Anoniem zei

Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik merk sinds gisteren dat mijn internetsnelheid meer dan verdubbeld is! Van 4500 kbps naar 9800 kbps (ik heb een 20 mbit abonnement).

Ik ben er wel blij mee!

Hier op de hoek Wilkemaheerd/Amkemaheerd zijn ze aan het graven geweest en op meerdere plekken in de wijk zie ik nog openliggende stoepen...

Gazonmaaierhuis Renses zei

wy zaten al eerder zonder een tel en internet was verkeerd aangesloten dat is luuk met een bedryf in grasmaaiers reparatie enz

Kees Huizenga zei

Particulieren, waaronder bedrijven, kunnen KPN verzoeken om schadevergoeding wegens een onrechtmatige daad c.q. wanprestatie. Deze schade dient men wel aan te tonen.

Advies: neem contact op met KPN via http://www.kpn.com/klantenservice.htm

Ik wist niets van de ondergrondse KPN-werkzaamheden, etc. af. Geen schriftelijke mededeling of een bericht van OOG TV/OOG Radio.

Afgelopen donderdag en vrijdag was ik onbereikbaar. Het resetten van mijn modem had geen resultaat. Toch wel lastig...

Mijn internetsnelheid is niet verdubbeld.