vrijdag 17 april 2009

MOEDER EEND EN HAAR TIEN KINDEREN

Het was een mooi gezicht, vanochtend omstreeks 11 uur bij de overgang van de wijkring, nabij de Beijumkorf. Moeder eend en haar pas geboren kinderen staken de weg over en al het verkeer stopte. Ik was net te laat om de camera te pakken. Een rij wachtende auto's, aan weerskanten, toonde respect voor dit kwetsbare elftal(volgens mij is het moedereend met 10 kinderen). Aan de andere kant van de wijkring aangekomen, zie foto, waggelden ze piepend naar het water. Tien kinderen in één worp. Achter moeder aan, op verkenning door Beijum. De kinderrijkste wijk van de stad Groningen.
Correctie, volgens mij zie ik 11 kindertjes. Klik de foto groter.

1 opmerking:

Alie zei

ooooow wat schattig!! Ik tel er ook 11. Hopelijk zijn je foto's voor iedereen vrij toegankelijk, want ik kon het niet laten om m als bureaublad achtergrond te gebruiken.
Hopelijk groeien al deze 11 kuikens op tot gezonde eenden, ze hebben helaas vele vijanden. Snoeken, reigers, noem maar op. Maar misschien is hun grootste vijand wel de mens....
Het is een prachtig tafereel!