woensdag 8 april 2009

DE VERVUILING VAN BEIJUM

Hilda Hofstra monteerde opgenomen video-opnames en maakte uiteindelijk deze film over de vervuiling in de wijk. De foto is vanochtend genomen, veel flessen liggen in een hoek van de Zuidwending te wachten op schoonmakers en opruimers. Die kunnen de komende lentekriebelweken weer hun borst nat maken want Beijum ligt er behoorlijk vervuild bij. In de loop van de dag of morgen verschijnt hier een soort van tegenvideo, o.a. Theo Smit maakt op deze video zijn mening kenbaar.



4 opmerkingen:

Karin zei

Triest :-(

Ik heb mijn dochter geleerd haar troep in een prullenbak te gooien is er geen bak dan bewaar je het even tot je een ziet.
Als ik zie dat ze iets op straat gooit spreek ik haar erop aan en moet ze het op pakken en (later) weg gooien in een bak.

Vaak is het ontbreken van bakken ook een probleem, neem nou winkelcentrum Oost diverse activiteiten hier maar prullenbakken ho maar gevolg allemaal troep !!!
Ook voor ons pleintje hebben we diverse keren gevraag om een bak maar geen gehoor :-( wij buren legen hem wel geen probleem.

btw vind de muziek wel te vrolijk voor deze trieste bedoeling

Alie zei

kan wel janken als ik dit allemaal zie. Ik heb zondag een hele plastic zak vol rommel voor mn deur weggehaald, er was helemaal niks van mezelf bij. Waarom gooien mensen rommel zomaar op straat? Dat doe je thuis toch ook niet? Zelfs als daar per ongeluk wat valt raap je het meteen op (normaal gesproken tenminste), waarom kan het buiten dan wel?
Ik zie zo vaak rommel liggen dat me het niet verbaasd dat je een film van ruim 3 minuten kunt volmaken er mee.
Lentekriebels moeten niet alleen maar in de lente zijn, het moet gewoon altijd schoongehouden worden.
Het begint bij jezelf, daarom ruim ik zelf ook op in de omgeving.
Alie

Anoniem zei

Zo zie je maar weer hoe ervaringen kunnen verschillen omdat ik Beijum altijd zo netjes vind.

Genoeg prullenbakken helpen wel.

karin zei

Waarom annoniem ???

Ik zou zeggen fiets eens langs het water van de montesorischool naar winkelcentrum west en geef je ogen de kost.
Idem een wandelingetje op zondag door de groene long en kijk eens wat er allemaal in het water ligt en er rondom !!!
Ik ben niet zo'n mileufreak en een beetje beschamend geef ik toe dat ik ook wel eens grof vuil bij de container heb gelegd wetend dat het de dag erop toch weg gehaald wordt.
Maar wat er in deze mooie groene gebieden gebeurd triest !!!