woensdag 14 mei 2008

BARBECUE BIJ AMBIENTE


Antilliaanse mensen mogen graag gezellig samen buiten zitten of staan. Op de Antillen leent het weer zich daar meestal uitstekend voor, hier moeten ze het wat dat betreft hebben van enkele zonnige periodes per jaar. De afgelopen weken kwamen ze op dit gebied volledig aan hun trekken en gisteren werd er buiten een barbecue georganiseerd. Als je ze zo samen ziet kletsen en ouwehoeren vergeet je even dat Nederland driekwart van het jaar een koud en regenachtig polderlandje is. Bekijk het filmpje onder maar even.







Op de foto staan van links naar rechts: Earling, Marcel (Schatkamer), Tirso en Iby zich voor te bereiden op de barbecue. Iby vond het leuk dat Ambiƫnte weer eens in het nieuws komt en ik kan me dat eerlijk gezegd een beetje voorstellen. Het gaat eigenlijk hardstikke goed met Ambiƫnte in het Trefpunt. En daar waren omwonenden en andere Beijumers een paar jaar geleden niet helemaal gerust op. Waarom zou iets alleen maar nieuwswaardig zijn als er gekloot is? Geen overlast, geen gedonder, nee een gezellige soos waar vooral Antilliaanse mensen zich thuis kunnen voelen. Nederlandse mensen natuurlijk ook wel maar die komen er nu eenmaal minder. Ga er eens kijken zou ik zeggen. Ik voel me er als witte Grunninger met mijn knauwerig accent altijd erg welkom.




Geen opmerkingen: