dinsdag 26 februari 2008

VANUIT DE HOOGTE DOEN..


Ik ga normaal gesproken hier niet reageren op mailtjes maar vanochtend kreeg ik een alleraardigste. Of mijn ironische opmerking al zou ik grootheidswaanzin hebben ( zie vorig bericht)niet tegen me gebruikt zou kunnen worden. Altijd aardig als mensen kwetsbaarheid willen beschermen, ik waardeer dat.

 De grootste plaag is denk ik dat sommige mensen geen relativeringsvermogen meer hebben of zelfspot. Let maar eens op relatief humorloze mensen, bij het minste of geringste zijn ze uit hun doen. Ze nemen zichzelf en hun rol veel en veel te serieus. Door mezelf van hoogmoedwaanzin te betichten zet ik mezelf paradoxaal gezien met beide benen op de grond. De gekkenhuizen zitten vol met gekken. En het gekste is dat een overgrote meerderheid van die "gekken" zegt dat hun niks mankeerd en dat hun verblijf daar een vergissing is. Dé remedie is denk ik het verbinden van de tegenstellingen; als je weet dat je gek bent ben je gezond en "normaal."In een kwetsbare opstelling zit veel meer kracht dan in een bombarie-enziemijeens-opstelling. Deze foto is vorige week genomen. Wat er precies gebeurde weet ik niet maar de laadbak met man ging zo hoog mogelijk de lucht in. Er was geen lantaarnpaal of boom op die hoogte. Krijg en vindt een hoogtepunt in Kardinge. Op de berg (eigenlijk heuvel), bij Klimcentrum Bjoeks en nu ook in dit ding. Wat een regenachtige dag voor bespiegelingen! Zo, en nu eerst een Bavaria..

Geen opmerkingen: