vrijdag 26 oktober 2007

Met Mati de winter in?

Vanmiddag boodschappen gedaan in Winkelcentrum-West. Bij het passeren van Beijum-actieveling Frans E. hem even gegroet en gezien dat hij weer lekker met zijn tuin bezig is. In het winkelcentrum zaten vijf casieres op rij te dagdromen want er waren weinig klanten in de winkel. In Hoogenberg dierenspeciaalzaak zag ik de eigenaar en naamhouder ( wat begint die man toch veel op een reptiel te lijken) me geheimzinnig wenken. Hij had een primeurtje voor me zei hij want hij begint binnenkort iets nieuws in zijn winkel. Hierover binnenkort meer. Bij de counter van Albert Heijn sprak een vrouw me aan en ze vroeg waarom er geen van de Heerd column in de laatste wijkkrant stond. Ze was even ontdaan nadat ze hoorde wat er gebeurd was, maar wilde wel een keer ge-intervieuwd worden omdat ze in januari 25 jaar in Beijum woont. Terugfietsend zag ik Mati Gelatti door de wijkrijden om ijs te verkopen ( 26 oktober!) November gaan ze zeker halen maar de vraag dient zich aan of ze omstreeks Sinterklaas ook nog ijs zullen verkopen. Binnenkort een intervieuwtje met de beide heren over het afgelopen seizoen. Ze zijn onder anderen een beetje groot geworden in de wijk omdat ze regelmatig op de met veel liefde en inzet gemaakte kinderpagina stonden. Deze artikelen hebben ze altijd erg gewaardeerd. Kruidenheksje Saskia Nieboer wordt binnenkort benadert voor een Werken in Beijum en ik wens iedereen een heel goed weekend toe.

Geen opmerkingen: