maandag 25 september 2017

UITGEBREIDE RENOVATIE HUIZEN WILKEMA-SCHELTEMAHEERD


De huurhuizen in Beijum Noord, langs wijkring Amkemaheerd. krijgen of hebben een uitgebreide renovatiebeurt (gekregen).

Vorige week woensdag publiceerde Beijumnieuws er een bericht over. Mét een lezersvraag erbij. Wat zijn ze er zoal aan het doen? Wat wordt er gerenoveerd? Zie nog eens dit bericht

Lezer Mark woont in het betreffende huizenblok dat op de foto van afgelopen woensdag staat.
Hij mailde (en dank daarvoor, heel attent):

De werkzaamheden:
  • Asbestsanering. Bepaalde platen met asbest, aan de buitenkant, worden vervangen door gewoon hout. Dit was geen gevaarlijk asbest, als ik de werklui mag geloven. Ik heb het nagevraagd. Maar de asbestsaneerders waren wel mooi in speciale witte pakken.
  • Houtrot tegen gaan. Stukken rot hout zijn verwijderd,  Delen zijn compleet vervangen, een ander deel is opgelapt met ander hout en een soort groen spul. Hier zijn ze bij mij nog mee bezig.
  • Nieuwe glazen en ramen. Bij mij zijn er 7 ruiten vervangen, waarvan 1 in de douche. Ook worden ze dichtgekit. Niet al mijn ramen worden vernieuwd trouwens. Ook hier zijn ze nog niet 100% klaar mee.
  • Voegwerk herstellen. Echt alle voegen van hele blok zijn verwijderd en vervangen met nieuw cement achtig spul.
  • Buitenkant wordt houtwerk geschilderd. Dit heb ik nog niet gezien.
  • De galerijvloeren worden gecoat.
  • Mijn dakraam is vervangen

Dit project is van de Huismeesters.
Niet alleen de Wilkemaheerd en de Scheltemaheerd moeten er aan geloven.
Ook is de Eilardaheerd gedaan.

Geen opmerkingen: