zondag 2 april 2017

HONDEN IN BEIJUM (61) EN POEZEN (11)





"Ik laat mijn poezen en honden altijd tegelijkertijd uit."

De series Honden in Beijum en Poezen in Beijum lopen eigenlijk onafhankelijk van elkaar. Maar in dit geval komen ze voor een keer samen.

Het nieuws ligt vaak op straat. De eigenaardigheden, grappige en/of trieste voorvallen ook.

Dit bericht behoort tot de categorie grappige voorvallen. En er spreekt tolerantie uit. Want hoezo kunnen katten en honden niet samengaan?

Vanmiddag trof de Beijumblogger een mevrouw die woonachtig is in de Bottemaheerd. Hoek Beijumerweg/Amkemaheerd, vlakbij schoenmakerij Shoetime. 



Ze was met twee honden en een kat aan de wandel. Pardon, hoort de blogger de lezer als het ware zeggen, kan dat? Twee honden en een kat tegelijkertijd uitlaten?
Ja, dat kan. Wel in Beijum, een vredige wijk (...).

Foto linksboven is als eerste gemaakt. Daar lag links een kat of poes lekker te zonnen. Voorjaar, zonnetje. Waarschijnlijk hebben huisdieren geen benul van een luie zondag, maar het plaatje paste precies in de heerlijke landerige dag.

Zie foto rechts. Waarom, lieve hondjes, moesten jullie de chillende kat nou wegjagen? Behoort dat soms tot de wet van de natuur?

Vast niet helemaal. Want kijk nog eens naar dezelfde rechter afbeelding, een vreemde kat werd weggejaagd maar tegelijkertijd kwam een huisgenoot aangelopen. Ook een poes.

Die arriveerde en keek de weggejaagde soortgenoot triomfantelijk na. Zie foto boven. Hondje deed ook triomfantelijk even een dominant plasje ten teken dat het weggejaagde dier overwonnen is.
Foto links beneden, hondjes en poes samenzweerderig samen bij de voetjes van het bazinnetje. "ik woon hier vlakbij bij mijn oude kerel. Ja, zo noem ik hem want het is een oude man, hij mot wel noar mie luuster'n. . Kom maar eens een keer langs, want behalve twee poezen en twee honden heb ik ook nog twee papegaaien los in huis vliegen."

De blogger noteerde het adres. Dat moet hij meemaken, twee oude mensen, twee poezen, twee honden en twee papegaaien in één huis. In Beijum kan veel, het is en blijft een uitzonderlijke wijk in de stad Groningen. Maar dit ook?

Daar kwam nog een poes/kat aandrentelen. Zie afbeelding beneden, bij de heg. De dame: "Ik ben oma van de twee hondjes, maar ik heb ook moeder en dochter poes in huis."

De wijk zit vol verrassingen. Papegaaien, honden en poezen in één huis. Samen met een leuke Beijumse die wil dat haar man naar haar luustert. De wet van de natuur geldt overal..., ook tussen echtparen.

Geen opmerkingen: