vrijdag 2 december 2016

BEIJUMSKAP (282)

Ik heb het eerste huis met zonnepanelen gespot in de van Eyckstraat (voormalig Tuinlandterrein). Eigenlijk wel raar dat in deze tijd nieuwbouwhuizen niet standaard energieneutraal worden opgeleverd. 

Waarom worden zonnepanelen bijvoorbeeld niet geïntegreerd in het dak? Ik snap wel dat de woningen zo goedkoop mogelijk opgeleverd moeten worden, maar het is wat mij betreft toch een gemiste kans. Op de site van de bouwer lees ik dat de huizen energiezuinig, duurzaam en milieuvriendelijk zijn door een hoogwaardig materiaalgebruik, hoge isolatiewaarde en het unieke verwarmingssysteem. Wat dat verder precies inhoudt, dat kon ik niet vinden.

En nu maar hopen dat Sinterklaas en de Zwarte of wat voor Pieten dan ook de komende dagen niet uitglijden op al die daken met panelen.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: