maandag 18 juli 2016

VANDALISME BIJ DE KOP VAN DE GROENE LONG



"Als dit zo door gaat kan er wel eens met harde hand worden opgetreden."

Het was aardig bedoeld, de kop van de Groene Long (Groene Hart) werd in het prille voorjaar vol jonge plantjes en bloemen gezet. Zie nog eens hier.

Maar zoals bijna altijd zijn er altijd weer gasten te vinden die menen dat er vernielingen mogen worden aangericht. Jonge plantjes worden bruut uit de grond getrokken.

Bewoner van de nabij gelegen Amkemaheerd stuurde foto's en schreef erbij: 


Ik wil het volgende mededelen. Ons mooi nieuw aangeplante Groene Long zo rond de vijver wordt de laatste weken regelmatig vernield .
En dat doet niet de nachtelijke jeugd maar ’s middags zo tussen 15 en 18 uur.  Enkele planten zijn  door de bewoners opnieuw geplant, maar dat helpt gewoon niets!! Enkele bewoners zijn erg kwaad en willen  de daders wat aandoen.
Ik denk dat het beter is dat wij hier over een plan moeten opstellen  dit het zo niet langer kan, want als men eigenrechter gaat spelen  komt het ook niet goed !

Met de loop voor kanker is er niets vernield (SamenLoop voor Hoop; JF) in en rond de kop van de Groene Long, maar de laatste weken is het slecht gesteld met de nieuw aangeplante struiken, ze worden stelselmatig door onze (JONGE ) vernielzuchtige  jeugd  uit de grond getrokken. Als dit zo door gaat kan er wel eens met harde hand opgetreden gaat worden, ik loop  en mede met mij meerdere wandelaars  dagelijks hier rond . een bewoner heeft mij duidelijk gemaakt , ik moet ze niet betrappen  dan krijgen ze van mij een beste trap in de kont . Als bewijs doe ik even een paar foto’s hierbij . 
Het zag er zo mooi uit....foto in april gemaakt tijdens de aanplant

Geen opmerkingen: