zaterdag 12 december 2015

VERHAAL OVER POES ZONDER OREN KREEG EEN STAARTJE.....

De poes heet 'Sneeuwbal'

"Iemand heeft aangifte gedaan omdat mijn poes zou zijn mishandeld. Ik kreeg eergisteren een politieagent aan de deur."

Het was een merkwaardig bericht dat op 23 november binnenkwam. Lezer Rudy was razend, hij postte de foto die u hier ziet op Facebook en schreef erbij: "Dierenleed aan de Rensumaheerd in Beijum, de vuile sadisten hebben deze poes de oren afgeknipt."

Emoties kunnen helder denken blokkeren of op z'n minst beïnvloeden. Uiteindelijk bleek dat de oren van de poes helemaal niet door mishandeling waren afgeknipt. Integendeel, een dierenarts heeft getracht het beestje te redden in verband met kanker aan de oren. Het baasje van de poes was niet blij: "Er worden wel heel snel conclusies getrokken, en het woord 'sadist' vind ik niet prettig. Mensen die het niet vertrouwen kunnen toch gewoon even aanbellen en vragen hoe het met m'n poes en de oren zit?"

Rudy bood via Facebook z'n excuses aan en daarmee leek de kous af.

Tot eergisteren dus. Baasje: "Maak maar een bericht als je wil, anders gaan dingen een eigen leven leiden, er heeft iemand aangifte bij de politie gedaan omdat m'n poes geen oren meer heeft. Ik kreeg politie aan de deur."

En wat gebeurde er toen? "Sneeuwbal, zo heet m'n poes was gelukkig binnen en de agent kon er direct even naar kijken. Ik vertelde dat het beestje was geopereerd, ik heb de agent de naam van de dierenarts gegeven waar de operatie is uitgevoerd. Ik heb nog gevraagd wie er aangifte heeft gedaan, maar de agent mocht dat in verband met de privacy niet vertellen." 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, zo gaan die dingen. Oordelen en veroordelen zonder dat we weten waar het om gaat. Als Rudy nu de boodschap begrepen heeft, is het een leerzame ervaring geweest. Hopelijk denken andere mensen nu ook: ik ben soms ook snel met mijn oordeel over burenoverlast, rommel, asociaal gedrag, enz. Mij zet het in elk geval wel aan het denken.

Anoniem zei

In een reactie onder het vorige bericht over Sneeuwbal wordt een tip genoemd om op zonnige dagen de oren bij witte poezen in te smeren met zonnebrandcrème. Dat gaat zeker niet te ver, gewoon doen om de kans op de narigheid die Sneeuwbal is overkomen zoveel mogelijk te beperken.

Hans