vrijdag 18 december 2015

CASSIERES AH-BEIJUM LETTEN OOK GOED OP HUN KLANTEN

Wie wil zijn of haar hart niet bij Anna luchten?
"Ik voel me soms net een maatschappelijk werkster of vertrouwenspersoon, mensen vertrouwen me van alles toe. Sommige klanten ken ik al jaren, als er iets met iemand is, of als iemand een tijd niet komt, zal me dat zeker opvallen."

Vertrouwenspersoon Mia
Eergisteren in het nieuws, caissières in een AF-filiaal te Den Haag hebben een signaleringsfunctie richting oudere klanten.
Behalve op de kleintjes gaat Albert Heijn ook op de ouderen letten. Caissières in twee AH-winkels in Den Haag zullen vanaf begin volgend jaar de gezondheid en het welzijn van hun klanten op leeftijd in de gaten gaan houden. Als zij signalen krijgen dat een oudere bijvoorbeeld eenzaam of vergeetachtig is of zichzelf verwaarloost, knopen ze een gesprek aan en vragen ze of de klant wil praten met in de winkel aanwezige vrijwilligers van een zorgorganisatie. Volkskrant
Nog een oplettende dame achter de kassa

Onderschat de dames die achter de kassa van AH-Beijum zitten ook niet. Terzijde, het kan aan de blogger liggen en misschien heeft hij het mis, maar op de een of andere manier heeft hij het gevoel dat klanten liever een verhaal bij een vrouwelijke dan bij een mannelijke persoon achter de kassa droppen.

Een der kassa-dames afgelopen dinsdag: "Heb je het al gehoord? Die kleine Indische vrouw die hier regelmatig met de rollator binnen kwam lopen is gisteren overleden."
Ze zijn de ogen en oren van Winkelcentrum Beijum. Neem Anna, zie foto boven: "Mensen vertrouwen me van alles toe, ik hoor van alles." Wat dan zoal? "Over geldzorgen, scheidingen, seks." Meen je dat nou, ook over seks? "Ja, maar wat ze me daar over vertellen ga ik jou niet aan je neus hangen, daarvoor ben ik ook een vertrouwenspersoon."

Ze keek de blogger met een pokerface aan. Onpeilbaar. Meent ze dat nou? Maar ergens gaf dat een gerust gevoel, als je Anna iets toevertrouwd, is dat in vertrouwde handen.

Komt er in AH-Beijum ook een gesprekskamertje waar klanten met problemen een gesprekje aangeboden krijgen?
(Wat te denken van Margret die de Lentis affaire in Beijum aanzwengelde?)
Update 18:15 uur; de dames zijn echt geliefd en populair in de wijk. Zie Facebookpagina Beijumnieuws, klik op het logo links.

4 opmerkingen:

Monique zei

Het zijn ook nog eens super lieve collega's!

Will zei

Helemaal mee eens, maar jij bent ook lief hoor.

Anoniem zei

Dit klopt zeker mijn lieve ex collega,s topperss xxx Rosy

Unknown zei

Toppertje sss