maandag 23 november 2015

IN TIME OUT WORDT JE VAN TOP TOT TEEN BEHANDELD


"Het geeft me voldoening als mensen strompelend en met pijn binnenkomen, en dat ze tevreden lachend de deur weer uit gaan"

Was getekend, pedicure Joke Evenhuis. U ziet haar op de foto's in het wit gekleed. Begin november berichtte ze: "Weet je wel dat kapsalon Time Out al weer een jaar een nieuwe eigenaar heeft?" Nee, dat wist ondergetekende niet en nieuwsgierigheid dreef hem naar de kapperszaak op de kop van Plein Oost, vlakbij de Sporthal.

Binnen in de behaaglijk verwarmde zaak waren Joke, zoon Edward Elberts en kapster Rachel Manisuwa aanwezig. U ziet ze in genoemde volgorde op bovenstaande foto staan.
Edward is sinds november 2014 de eigenaar van de kapsalon en moeder heeft een ruimte in de zaak voor haar pedicure-bezigheden.

"Maak maar een paar mooie foto's." Joke keek de blogger dusdanig indringend aan dat die er verlegen onder werd. Je hebt van die vrouwen waar je geen weerstand aan kan bieden. Zie de resultaten links rechts en boven.
Joke voor haar pedicurezaak in Time Out
De blogger heeft nooit last van z'n voeten of van een ingegroeide teennagel. Maar het moet toch een beleving zijn als Joke met haar witte pakje aan met een voet van je aan de gang gaat. Wie weet komt het er een keer van.

Edward, wat is er volgens jou zo leuk aan om kapper te zijn?
Edward en Rachel aan het knippen

"Ik maak de klant blij, omdat ik de mensen een mooi model geef. En door mijn eigen creativiteit, zet ik als het ware mijn handtekening, en hierdoor maak je onderscheid onder mijn collega kappers. Tevens vind ik het belangrijk dat de klanten tevreden zijn, en natuurlijk weer terug komen. Het kappersvak is een eeuwenoud vak en het blijft ook nog eeuwen bestaan, en het is altijd leuk om met mensen te werken. Tevens omdat de haar mode ook veranderd, blijft altijd de uitdaging om de klant tevreden te houden. Omdat ik nu zelf eigenaar ben van deze zaak, is de verantwoordelijkheid des te groter dan toen ik nog in loondienst was. Het is ook belangrijk dat mijn personeel vakkundig en gezellig is, zodat de klant zich welkom voelt in de zaak." 

Meestal trekt een zoon bij z'n ouders in de zaak, bij jou geldt het omgekeerde. "Ja, mijn moeder is als pedicure-manicure in de zaak gekomen, zodat je aan de klant nog meer kunt bieden. Hierdoor kan de klant van top tot teen behandeld worden".

Joke, wat is er zo leuk aan pedicure zijn?

"Dat de mensen soms strompelend binnen komen met pijn en lachend en tevreden weer weg gaan. Het is ook prettig ijn eigen bedrijf hebben en mijn eigen tijd in delen,"

Edward stond zeven jaar geleden al eens op de foto op Beijumnieuws, ten tijde van de vorige eigenaars, zie nog eens hier.

http://www.timeoutkappers.nl/kapsalon/time-out-kapper-groningen-beijum/

Geen opmerkingen: