zondag 4 oktober 2015

ER KWAM EEN TRACTOR IN DE HIDDEMAHEERD AANKNORREN....




Door Willem Pauwelussen



Het is maar goed dat ik niet meer tot tien uur uitslaap, zoals ik deed in mijn studententijd.
Vanochtend (een paar dagen geleden;JF) zit ik om half negen met koffie op de bank, en komt een tractor voorbij knorren.
De terugkerende vuilniswagen kan er amper voorbij, ik zie hem buiten traag langs schuiven.
En dan nóg een tractor. Buiten maar eens kijken.

Ze staan naast elkaar, met de neus in verschillende richtingen, en er kan geen kip meer langs.
En of het nog niet genoeg is, langs de sloot zie ik een derde hierheen komen rijden.
Die heeft de laadbak vol met groenvoer, blijkbaar met de overmaatse theezeef uit de sloot gegrabbeld. 
Jaarlijkse opschoning.

Het ding rijdt richting de Hiddemaborg en zal wel ergens een plek bij het Zadelpad hebben om de opgegraven waterplanten te dumpen.
De ander, met lege bak, neemt zijn plaats in.
Wat de functie is van de derde, die slechts een houten plateau op wielen achter zich heeft aangekoppeld, is me onduidelijk.

Het werk gaat door, het karretje met grijper doet nu de andere kant van de brug, en de trekker rijdt mee.
Inmiddels liggen er flinke plassen slootwater en modder op de weg.
Dat zal wel worden overgelaten aan de eerstkomende regenbui.

Geen opmerkingen: