dinsdag 6 januari 2015

POLITICI GAAN NOORDELIJKE JOURNALISTIEK HELPEN.....

Zie hier
Ontslagen bij NDC-Mediagroep, OOG-TV die moet afslanken en Rtv-Noord die een paar dagen geleden opzichtig koketteerde met het bezoekersaantal van de site (tegen de zes miljoen bezoekers in de maand december, zie ons, we hebben bestaansrecht).

De journalistiek in Noord Nederland zit in zwaar weer. Zo erg dat zelfs de politiek zich ermee gaat bemoeien, de waakhond van de democratie, die de dames en heren politici scherp in de gaten moet houden, moet blijven blaffen.

Elf Tweede Kamerleden gaan binnenkort op bezoek bij de kranten van de NDC Mediagroep. Dat zijn het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad. De Kamerleden doen dat, omdat zij zich zorgen maken over de nieuwe ontslaggolf bij de drie kranten. Er verdwijnen ruim honderd banen, waarvan de helft op de redacties. 

De parlementariërs vrezen dat er straks te weinig journalisten zijn om het raadswerk in de gemeentes kritisch te volgen. OOG-TV

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik werk als bezorger maar je verdient nu echt weinig. Bezorgers als krant leuk voor exctratje voor jongeren maar ik wordt er niet beter van. Had al moeilijk met een baan zoeken heb de hele tijd gesoliciteerd of bedrijven laten niks horen of ik ben te oud. Waar gaat deze wereld heen. Waarom kan ik gewoon geen baan krijgen. Wil dolgraag werken of gunnen ze me niks. Ik hoop dat ik snel mogelijk een baan vindt