zaterdag 6 december 2014

RADIO BEIJUM.NL IN DE LUCHT!

Is het een historische dag in Beijum? Zo'n dag waar je later nog eens aan terugdenkt en je realiseert: toen begon het allemaal? Vanochtend ging de eerste uitzending van RadioBeijum de lucht in.
Het radiostation is in eerste instantie opgezet om alle kinderen bij Beijum in december blij (Bleijum) te maken. Er staan drie uitzenddata gepland, vandaag, volgende week zaterdag en 20 december. Maar wie zegt dat er niet meer uit gaat bloeien? Met een aantal aanwezigen werd vanochtend thema's besproken als beeldvorming van de wijk, hoe lieg je verbindingen, is Beijum niet meer een stadsdorp dan een stadswijk?
De uitzending werd noodgedwongen in 'Studio Postma cyclingshop' gehouden omdat het wifi-systeem in de Boerderijum niet functioneerde zoals het voor een uitzending nodig is.

Rechts op bovenstaande foto staat Marleen Postma, ze had de eer de eerste te zijn die door Lammert Doedens werd geïnterviewd.

In de loop van de dag/ weekend volgt een video-impressie van de eerste uitzending van RadioBeijum. Dat kan even duren in verband met sinterklaasviering en door het feit dat ondergetekende half grieperig is.

Nieuwsgierig? Activeer onderstaande link en luister mee, tot 14 uur vanmiddag in de lucht:
http://radiobeijum.listen2myradio.com/


.

8 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Een vraag: hebben Het Heerdenhoes en De Kleihorn ook een goed functionerend Wifi-systeem?

Waarom kon niet uitgeweken worden naar één van onze buurtcentra?

Of naar het Trefpunt aan de Beijumerweg?

Anoniem zei


hoewel een totale leek op dit gebied, lijkt het me toch stug dat geen van de door KEES H genoemde adressen niet ook in aanmerking hadden kunnen komen.

Anoniem zei

Hallo ff logisch nadenken. Mogen buurthuismedewerkers misschien een vrije zaterdag? Je denkt toch niet dat die stante pe op komen draven. De winkels zijn open.

Anoniem zei

Ten eerste...Johan,beterschap !
Ik,Marleen Postma, was om 10 uur keurig op locatie.Daar vertelde Lammert mij dat ze niet op internet kwamen. Toen kwam de vraag of ze ook bij mij in de winkel mochten.
Natuurlijk heb ik daar meteen JA op geantwoord.Dus,boeltje op gepakt en gaaaaan ;-)
Een probleem is pas een probleem,als je er een probleem van maakt .

Anoniem zei

Hallo,

een tijd terug werd opgeroepen om speelgoed ed te brengen.
Vanochtend stond ik met mijn zoon bij Boerdereijum. Hij wilde graag speelgoed brengen maar de hekken waren dicht??!!
Ik heb de radio niet geluisterd, weet iemand hoe de actie verder verloopt?

groet, Stieneke

Anoniem zei

Stieneke,

wat lief!
Volgende week gaan we er van uit dat het wèl in de Boerdereijum is.

Groeten Marleen Postma

Anoniem zei

fijn dat het op deze manier opgelost kon worden.

het duurde wel 3 x langer dan gewoonlijk, om uiteindelijk de link te leggen van postma cyclingshop naar...gewoon de FIETSENWINKEL.
ik ben er geen klant en weet al helemaal niet wie greet postma is.
met mij waarschijnlijk veel meer mensen hebben even diep moeten graven in hun, verder nog prima functionerend brein.

nu weet iedereen het hopelijk

fietsenwinkel postma :-)

Jan Fré Boven zei

Het Trefpunt schijnt op zaterdag dicht te zijn. En ik ga er vanuit dat komende zaterdag het Boerderijum wel als "uitzendlocatie" gebruikt gaat worden.