zaterdag 6 september 2014

EEN HUISDIEREN-GEDENKPLEK


Vandaag ( 26-8; JF) maakte ik mijn pauzewandeling weer eens over het Zadelpad, en toen ik vanaf de paarden het bruggetje overging zag ik tot mijn verbazing allemaal plaatjes op de staanders gespijkerd. 

Die waren me nog niet eerder opgevallen.  Het lijkt een facebook-achtig requiem voor overleden huisdieren te zijn. Die zijn daar misschien in de buurt begraven of verdronken? Ik vraag me af of dit een trend gaat worden en of er op korte termijn nog meer van dit soort ontboezemingen te verwachten zijn. 


Echt iets van deze tijd, om je emotie in
 het openbaar te beleven en te delen. Cultuur is een veranderlijk verschijnsel.

Foto + tekst: Willem Pauwelussen

Naschrift Johan Fehrmann; Willem Pauwelussen woont ruim een half jaar in Beijum, en hem vallen dingen op die voor de 'doorsnee Beijumer' minder in zicht komen. Wat hij niet kon weten was dat Atsje- Beijumskap- Straatsma reeds over dit verschijnsel heeft bericht, zie foto's, en wel in februari 2013: Beijumskap.

1 opmerking:

An zei

Daarom noemen wij dit 'het herdenkingsbruggetje'