zaterdag 7 juni 2014

DE SP IN ACTIE BIJ WINKELCENTRUM BEIJUM


Het zijn onzekere economische tijden. De zorg gaat op de schop, langdurige zorgtaken worden vanaf januari 2015 gedecentraliseerd naar gemeenten. Is de dure zorg voor de als maar meer vergrijzende bevolking op de lange duur gegarandeerd? In Beijum is twee jaar geleden verzorgingstehuis Innersdijk afgebroken. Zal er ooit geld beschikbaar komen om deze voorziening opnieuw op te bouwen in de wijk? Zie ook de Beijumskap van Atsje Straatsma van gisteravond.

Geen dwangverhuizingen en afbraak ouderenzorg. Steun het verzet, zet uw handtekening: Zaterdag in Winkelcentrum Beijum West 12-15 uur
Bovenstaande tweet staat op de Twitteraccount van de Beijumse dame rechts op de foto. https://twitter.com/Grannny63 
SP-Groningen, en eigenlijk ook de hele landelijke partij, verzet zich tegen wat ze noemen "dwangverhuizingen en de afbraak van de ouderenzorg." Het Beijumer winkelpubliek kon vanmiddag kaartjes invullen om steun te betuigen aan dit verzet.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo sneu voor de minima dat ze nog steeds slapen en zich ondertussen laten uitbuiten, hersenspoelen en uitknijpen als een citroen door de Haagse firma List & Bedrog. Wakker worden Beijum !
Groetjes, Kweetal.

Anoniem zei


Kweetal, denk je nu heus dat bijv. het zetten van mijn handtekening iets uitmaakt?
had ik ze zien staan, had ik getekend maar of het enige nut heeft...

gr. Therèse

Anoniem zei

Lieve Therèse, sorry dat ik even een confronterend woordje met je moet spreken, maar dit type apathie, goedgelovigheid en berusting van de kwetsbaren maakt nou precies waardoor de (neo-)liberalen dóórgaan met hun maatschappelijke plundertochten....Je volgt toch ook de media die aangeven dat de kloof tussen arm en rijk bizarre vormen aanneemt momenteel ? Dus "ik stond erbij en ik keek ernaar" is jouw devies ????
Groetjes, Kweetal.

Anoniem zei


ook lieve kweetal, tuurlijk mag je een confronterend woordje met me spreken.
ja, je hebt gelijk.
apathie en berusting zijn de woorden die er voor me uitspringen.
ik kan me niet helpen maar ik ben moe.
er moe van, liever gezegd.
kweetal, kweetniet hoe oud/jong jij bent maar als je zo oud bent als ik, en je ziet het stukje bij beetje achteruit gaan, overvalt de apathie je spontaan.
ik ben een zgn. babyboomer.
heb de maatschappij verschillende fasen zien doorstaan.
verschil tussen arm en rijk was er altijd al, ongeacht in welke fase de maatschappij zich bevond.
ja, de kloof tussen arm en rijk neemt steeds meer bizarre vormen aan.
kijk naar wat er momenteel in Rusland gaande is.
weet je?
1 ding mag duidelijk zijn.
geld is macht.
daar kunnen doorsnee mensen nooit aan tippen.

ik wens iedereen die actief bezig is te proberen de wereld te verbeteren veel kracht en sterkte.

gr. van een passieve Therèse

Anoniem zei

Lieve Therèse,

Ik weet het: ook ik heb vele fasen doorstaan en beproevingen moeten ondergaan. Maar laat je niet murw maken door wat er anno 2014 gebeurt om je heen. Achter de schermen is het allemaal nog erger dan waar jij en ik een vermoeden van durven te hebben. Het westen staat moreel, ethisch, economisch en financieel op instorten. Lees ook maar geen kranten meer, want het is allemaal propaganda voor de bankiers die aan de touwtjes trekken. Hierbij alvast de therapie: kijk 's naar die foto die Johan vandaag van dat koppel eendjes heeft gemaakt; dan is je dag toch weer goed ?!!
Groetjes, Kweetal.

Anoniem zei

ook lieve kweetal,

dank je voor je oppeppertje.
en weet je nog wat...?
ik hoor weer kikkers kwaken en de sloten, een stukje verderop.
jáááren waren ze er niet.
puur genieten doe ik er van :-).

gr. Therèse

Anoniem zei


ook lieve kweetal,
schiet me net iets te binnen.
zou jij, als je de ruimtelijke mogelijkheid had, prepper zijn?
nee ik niet, mocht je me hetzelfde willen vragen.

gr. Therèse

Anoniem zei

Ik ook niet Therèse. Als de nood aan de man komt kun je er in je uppie pijnloos binnen 7 minuten tussenuit piepen tegenwoordig; dat weet toch iedereen ? Zo niet, ik ga dat niet uitleggen hier, dat zul je begrijpen.
Groetjes, Kweetal.

Anoniem zei

Niks beters dan een mooie rooie meid die je zó omlult dat je tóch die krabbel zet voor die SP-actie. Dan verdwijnt je cultuurpessimisme als sneeuw voor de zon.

(rené)