woensdag 30 april 2014

EEN MOOI ENTREE VAN JE HUIS

Het is niet alleen een mooi entree, ook als je het huis verlaat loop je onder welriekende voorjaarsbloemen door (seringen heten ze, geloof ik).
Waarom de plant naar rechts overhelt en niet naar links, is me niet bekend. Het zou zo maar kunnen dat gezamenlijke buren (in de Froukemaheerd in dit geval) iets moois aanschaffen, maar dat de een meer bedeeld wordt dan de ander. De stam zit anders mooi tussen beide voordeuren in. Het kan ook zijn dat de linker bewoner de plant boven z'n/haar deur heeft gekortwiekt.
Wat maakt het uit, we beleven een prachtig voorjaar in Beijum. Morgen begint de maand mei...

5 opmerkingen:

Anoniem zei


goed geschoten, Johan :-).

hoewel ik het doodzonde blijf vinden dat Juliaantjes verjaardag vandaag niet meer gevierd wordt, had het dit jaar 1 voordeel.
het weer.
alles en iedereen bleef droog.
in tegenstelling tot vandaag.

gr. Therèse

Atsje zei

Dit is toch echt geen sering hoor, maar een blauwe regen.

Anoniem zei

volgens mij is het een blauwe regen, erg giftig voor kinderen en dieren

Anoniem zei

Het is een Wisteria ook wel blauwe regen genoemd .

Anoniem zei

Johan jongeman, de naam van deze plant vergeet je nooit meer denk ik, hè??

gr. Therèse