zondag 23 maart 2014

WAS HET NOU ONWEER OF EEN BEVING?

Hebben meer Beijumers zojuist het akelige gevoel gehad dat de aarde licht beefde? Zo ervoer ondergetekende het in elk geval, midden in onweersgerommel trilde de ondergrond.
Update 13:26; het was inderdaad een aardbeving. Bij ondergetekende viel thuis de elektriciteit uit.


De provincie Groningen is zondagochtend opnieuw opgeschrikt door een aardbeving. Via de social media laten verschillende Stadjers weten de aardbeving gevoeld te hebben.
De aardbeving vond rond 11.30 uur plaats. Volgens het KNMI had de beving een kracht van 1,6 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag in de buurt van Sappemeer.
Stadjers uit de oostelijk gelegen wijken Beijum en Lewenborg laten weten de beving gevoeld te hebben. Sommige mensen dachten dat het om onweer ging omdat op hetzelfde moment een forse onweersbui over de stad trok. Het KNMI bevestigt echter dat het om een aardbeving ging.
Lees hier.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Eng hoor

Anoniem zei

nee. heb het donderen gelukkig gehoord maar daar bleef het bij.
zei ik gelukkig?
ja, een teken dat ik niet doof ben zoals mijn klein vriendje van 19, die ik de komende week laat inslapen.

Anoniem zei

nee. heb het donderen gelukkig gehoord maar daar bleef het bij.
zei ik gelukkig?
ja, een teken dat ik niet doof ben zoals mijn klein vriendje van 19, die ik de komende week laat inslapen.

emmy zei

Bij ons viel uit stroom uit de laatste blikseminslag. Hadden meer mensen daar last van?

Anoniem zei

nee Emmy. hier bleef alles als vanouds.
had je nog zekeringen die je erin kon draaien of heb je een ander/ moderner systeem?

gr. therèse

Anoniem zei

Hier viel ook de stroom uit beijum eilarda

Willem Pauwelussen zei

De aardlekschakelaar weer teruggezet en het enige ongerief is da al die elektrische wekkers weer gelijk gezet moeten worden.

Anoniem zei

Hier niets van een beving vernomen en ook geen last gehad dat de elektriciteit eraf is geweest.

Anoniem zei

rond 11:26 een aardbeving gehoord, geen schudden gevoeld, was onze eerste keer dat we dit hoorden. droge knal en zwaar rommelend geluid vanuit de aarde en zeker niet van boven, wat sommigen wel omschrijven als langs denderende goederentrein.

een paar minuten later was het onweer en viel bij ons ook de stroom uit.

vanuit de Isebrandtsheerd.

Henk

Anoniem zei

Vreemd en apart en zeer lokaal.
Hier dus niks nada niënte.

ook vanuit de isebrandtsheerd

gr. therèse