vrijdag 20 december 2013

BEIJUMSKAP (150)

De donkere dagen voor Kerst, we zitten er midden in. Deze foto maakte ik vorige week om een uur of 4 in Kardinge. Die streepjes lijken vallende sterren, maar het zijn vliegtuigen. Deze week fietste ik weer rond dezelfde tijd door Kardinge en baalde ik als een stekker. Ik heb al zo vaak tegen mezelf gezegd, neem altijd een camera mee. Meestal doe ik het, maar soms denk ik, ik kom vandaag vast niks tegen. Fout dus. Allereerst zag ik een geweldige spiegeling in het Zilvermeer, mooi oranje. Ik heb nog een foto met mijn mobieltje gemaakt, maar ik heb niet zo’n geavanceerd ding, dus dat is niks.
Toen keek ik de andere kant uit, het was in de buurt van Bjoeks. Daar zag ik toch zo iets moois wat ik had willen filmen. Ik ben van mijn fiets gestapt en gaan kijken, er waren meer mensen die dat deden. Een echt schitterende vogeldans. Een hele grote zwerm spreeuwen bracht een prachtig schouwspel. Af en toe viel een deel als dode vogeltjes uit de lucht op de grond. Maar de rest ging door, er kwamen nieuwe vogels bij. Totdat ze allemaal uit de lucht waren gevallen. Mijn tip voor de kerstvakantie: ga eens tegen zonsondergang wandelen in Kardinge, je ziet de mooiste dingen. En mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar: altijd een fatsoenlijke camera in de tas. Fijne feestdagen!
Foto + tekst: Atsje Straatsma

1 opmerking:

Anoniem zei

Proficiat met de 150e!!