vrijdag 8 februari 2013

ONTWIKKELINGEN PLEIN WEST (8)

Het is regelmatig een drukte van belang voor de loempiakraam van  Vancong Duong op Plein West. Zie foto boven, afgelopen woensdagmiddag gemaakt. En om maar met de deur in huis te vallen, hij, Vancong, hoopt dat dit zo blijft. Wat is het geval? In navolging van de eigenaar van de computershop heeft ook de Vietnamees een deal met de Lidl gesloten. Abusievelijk was ik van mening dat Vancong met de gemeente Groningen tot overeenstemming moest komen, dit is echter niet het geval. De Duitse prijsbreker had al de eigenaar van de pc-shop een bedrag aan geld toegezegd om tijdens de uitbreiding tijdelijk gebruik van z'n winkel te kunnen maken (ingang). Vancong Duong: "Begin deze week heb ik een gesprek met de Lidl gehad. Ze hebben een me een financiele tegemoetkoming beloofd en ik ben daar maar akkoord mee gegaan. Voordat de verbouwing gaat beginnen verhuis ik naar de overkant, ik kom naast de viswagen te staan." Ben je tevreden met het bedrag? "Het gaat wel. Zet het bedrag maar niet op internet. Ik ben wel bang dat ik aan de andere kant van het plein minder bezoekers ga trekken, waar ik nu sta heb ik mensen die van en naar de bus gaan en dat geeft toeloop." Hij heeft een punt, op de foto ziet u rechts wachtenden bij de bushalte. Aan de andere kant, een plek naast de viskraam van Peggy kan ook een versterkende werking hebben. Vis en loempia's bijten elkaar niet. Of zal er een concurrentiestrijdje losbarsten rond de warme hap op West? De tijd zal het leren.

Het blijft nog even afwachten wanneer de uitbreiding van de Lidl gaat beginnen, dat kan nog wel even duren. Vancong Duong: "Ze moeten in elk geval eerst de meterkast die ik hier heb verplaatsen naar de andere kant. Dat moeten ze eerst doen."
Mochten er voor de verbouwing verdere ontwikkelingen plaatsvinden, dan kunt u dat tot u nemen via deze wijkblog.

1 opmerking:

Anoniem zei

Geen domme man die Vancong Duong .
Hij weet zijn mannetje te staan en is uitstekend in staat om voor zichzelf te zorgen .