zaterdag 2 februari 2013

JEUGDSOOS PLACE//BEE WORDT VERBOUWD


Op de foto ziet u beheerder Douwe van 't Trefpunt. Boven zit hij op een nieuwe houten zitbank. Wie het ding heeft gemaakt? Lees vooral verder. Op de rechter foto ziet u hem bij een blok hout staan waar je je benen op te rusten kan leggen. Onderuitgezakt liggen, zogezegd. Een 'hokker'     noemde Douwe het. Of dat woord tot de hedendaagse jeugdcultuur behoort is me niet bekend, het woord 'chillen' ken ik wel, en laat dat nou juist de 'activiteit' zijn die jongeren uit Beijum op de houten meubelstukken ten toon gaan spreiden. Maar dat gaat nog wel een maandje duren. Wat is er aan de hand Douwe, waarom ligt die stapel planken hier? Zie foto rechts. " We gaan jeugdsoos Place // Bee anders aankleden. De soos gaat vanaf zaterdag (Vandaag;JF) een maand dicht." De naam spreek je uit als 'place to be,' een plek om lekker te bivakkeren.  Wie gaan de werkzaamheden verrichten Douwe? "Ik, vroeger heb ik in de bouw gewerkt, de ervaring en handigheid komt me nu goed van pas, ik doe het allemaal zelf."
De soos bestaat tegen de twintig jaar. Het Trefpunt en de soos mogen zich gelukkig prijzen met iemand die naast dat hij met mensen om kan gaan ook nog even de handige handen uit de mouwen kan stropen.

Geen opmerkingen: