zondag 24 februari 2013

EEN EIGENAARDIG NESTKASTJE


Ondergetekende vroeg zich onlangs af of hij iets gemist heeft op vogel- en vogelkastjesgebied in de wijk. Het zal. In een boom naast de brug over de Zuidwending, locatie Johannes Calvijnschool, hangt een ding die hij niet kan thuisbrengen. Het leek in de verte op een of andere schoudertas, maar bij nader inzien lijkt het meer op een soort van vogelhuisje dat alleen van onderen te betreden is. Geen idee wat voor functie het ding heeft. Mocht iemand meer weten, mail dan naar Beijumnieuws@online.nl. Links ziet u het apparaat close up, klik de foto desgewenst groter. De bovenste foto is meer van een afstandje genomen, Iets verderop, in de Holmsterheerd, hangen 'echte' nestkastjes aan de muur. Ik herinner me een 'nestkastenactie' in ik meen 2009, echter ik kan het bericht niet in het archief terugvinden.
Het doet er ook niet toe, het voorjaar kruipt per dag dichterbij. De nestkastjes die tegen de muur hangen, rechts, zullen over een maand of twee weer bevolkt raken. Of vogels ook in de 'tas' bij de boom naast de Zuidwending gaan zitten is de vraag.

3 opmerkingen:

emmy zei

is het niet een kastje voor vleermuizen?

Anoniem zei

Volgens mij is dit een vleermuiskast.

Anoniem zei

yep vleermuizenkast!