zaterdag 20 oktober 2012

KASTANJES ZOEKEN MET 22 GRADEN

Nee, ik moet niet teveel in herhaling vallen. Maar toch even, het was gistermiddag een onweerstaanbaar plaatje. Fietsend vanuit de stad zag ik voor de zoveelste keer een opa en een kleinzoon kastanjes zoeken langs ons aller Heerdenpad. Dacht ik. Na het maken van de foto liep ik toch maar even op het duo af. Vindt u het goed dat deze foto gepubliceerd wordt? Mijn God, ik dacht dat het een opa was, zie links, echter, het bleek een oma te zijn. Ik liet haar de foto zien. "Ja hoor, is prima". Op de achtergrond speelden jongelui een potje voetbal in de voetbalkooi. Er dwarrelde tergend  langzaam een bruin getinte herfsblad naar beneden. Op de achtergrond klonk geschreeuw: Goal! Een zacht  plagend briesje  woei  langs m'n hoofd. Alsof de natuur zeggen wilde, we bepalen zelf wel wanneer het zomer of herfst is, daar ga jij niet over.
Ondergetekende liep terug naar z'n fiets. Half oktober. Rot op, klote-wespen, laat me met rust.  Ondergetekende sloeg de opdringerige zoemers van zich af.  In de verte klonk wederom gejuich. Al weer een goal. Het eeuwige spel van verliezen en winnen. De zon scheen hoog in de lucht. Een brommer knetterde onverantwoord hard over het Heerdenpad richting Beijum.

Geen opmerkingen: