dinsdag 10 juli 2012

UIT DE OUDE DOOS (124)

Als ik me niet vergis is al eens eerder een foto die erg lijkt op deze gepubliceerd. Nee, niet dezelfde, en volgens mij stonden er toen meer kinderen op. Deze is ook weer uit het plakboek van lezeres Tanja. Ik kom haar tegenwoordig wel eens tegen, een volwassen vrouw van ruim over de dertig. Op de foto staat ze als kind, ik weet zo niet welke ze van de twee die u hier ziet is. Wat een spiksplinternieuwe nieuwe wijk en heerd in opbouw. Een hekje, een schommelconstructie met twee schommels, een braakliggend stuk grond waar nog gras gezaaid moest worden. Was er maar een teletijdmachine waarmee je naar deze periode van Beijum kon terugreizen. Wat gebeurde er allemaal? Hoe voelden de mensen zich destijds in hun nieuwe huizen in hun nieuwe woonwijk? Hoe beleefden de kinderen hun woonwijk? Van Tanja weet ik het: "Ik heb prachtige kinderjaren in Beijum gehad." Wat zou ik graag met terugwerkende kracht Beijumwatcher gedurende de beginjaren tachtig van de vorige eeuw zijn.

Geen opmerkingen: