dinsdag 17 april 2012

UIT DE OUDE DOOS (113)

Deze twee foto's komen weer uit het plakboek van lezeres Tanja, zie ook twee weken geleden. Even over de opmaak, ondergetekende heeft alleen een grote pc-scherm, het kan zijn dat op een kleiner formaat scherm de foto's onder elkaar komen. Op de rechter foto staat in elk geval de nu ruim dertig jaar oude lezeres, wie van de twee ze is durf ik zo niet te zeggen. Op een driewielertje in de spliksplinter nieuwe wijk Beijum. Wat zien die dakpannen er nog rood uit, nu nog wel maar wat fletser na al die jaren en wat zien die straatstenen er net gelegd uit. Links ziet u een foto waarop te zien valt dat nog niet alles afgebouwd was. De Menkemaheerd stond gedeeltelijk nog in de steigers. Hoe de architecten van de wijk Beijum hun plannen ooit hebben gemaakt is me niet bekend. Waarom hier allemaal huizen met dakkapellen? En waarom hier bijna al het hout rood geverfd? Ter vergelijk, de Froukemaheerd heeft geen dakkappelen, en daar is het houtwerk grotendeels blauw geverfd. De huizen in de Grevingaheerd zien er ook weer heel anders uit. Er zal wel een plan achter zitten. Wie meer weet, Beijumnieuws@online.nl
Aan de foto's te zien was het voorjaar of zomer. Het lijkt me dat de jongedame links Tanja is en dat rechts haar zusje op de foto staat.
Als ik het fout zie hoor ik het graag.

Geen opmerkingen: