donderdag 2 februari 2012

WEG WEZEN JIJ!

Ik kan bijna overal in de wijk foto's of filmbeelden maken, zelden of nooit kom ik daar weerstand bij tegen. Maar gisterochtend was het weer eens zover. De bedoeling was om even een dichtbij-foto te maken van de eenden- en zwanenpopulatie (ik weet het verschil nooit zo goed) in het water tussen Innersdijk en de Galkemaheerd. Even kijken hoe ze daar in de vrieskou weten te overleven. Maar daar werd een stokje voor gestoken, op hoge poten kwamen twee zwanen (denk ik) al blazend op me af terwijl andere gevogelte gevaarlijk boven m'n hoofd begon rond te cirkelen. Wat doe je in zo'n geval? De confrontatie aangaan of het hazenpad kiezen? Het werd menens vanuit de 'tegenpartij' en ik had geen andere keuze dan rechtsomkeer te maken.
Beijum is een open pluriforme samenleving. Maar we hebben voor filmers, fotografen en bloggers nu ook een no go area. Het is even wennen, maar hier, op deze plek, hebben de dieren het voor het zeggen. Buurtagenten, doe er wat aan!

2 opmerkingen:

Alie zei

ganzen, johan! Het zijn ganzen. En sommige lieden elders in Nederland heeft ganzen in de tuin als waakdieren. Niet voor niks. Overigens kan een gans een kind behoorlijk verwonden, een zwaan kan bij een volwassene een arm breken! Ik zou er niet te dichtbij komen. Dit waken is niet voor niks. Deze ganzen zorgen zelfs voor eendekuikens in het voorjaar. Heb het zelf gezien!! Dus de buurtagenten zijn wel wijzer en blijven ook uit de buurt!

Anoniem zei

Topmodellen worden duur betaald!
Stukje brood...