dinsdag 21 februari 2012

UIT DE OUDE DOOS (105)

De regelmatige lezer herinnert zich waarschijnlijk wel dat ik vorige week de beheerder van buurtcentrum De Beijumkorf heb geïnterviewd in het kader van het Beijumer Boek. Van de gelegenheid maakte ik gebruik om hem een fotoboek af te troggelen waarin interessante foto's staan uit de periode beginjaren tachtig van de wijk. Zoals deze. Tweede van links ziet u Michel Beachouch staan, half Beijum kent hem tegenwoordig als Michel met het hoedje. Maar dan, naast hem: La Molenberg! De recordvrijwilliger uit de wijk, en tegenwoordig haar laatste dagen- dat het er veel moge zijn- slijtend in het Munsterhoes. Op het ogenblik zal Frieda Molenberg om en nabij de 86 jaar oud zijn, ze staat derhalve afgebeeld als ongeveer 55-jarige. Wie de personen links en rechtsop de foto zijn weet ik zo niet, waarschijnlijk ex-bestuursleden van de Beijumkorf. Ter ere waarvan cadeau's werden uitgedeeld is me niet bekend. Aan de stralende Molenberg te zien kon zij het wel eens zijn geweest die in het zonnetje werd gezet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat misschien Dhr Ringnalda?

Anoniem zei

nee maar volgens mij heet hij Dick.