zondag 30 oktober 2011

EERSTE WEEKEND SKATEBAAN

Nog een keer het skatepark,of zoals u wil: de skatebaan. (ik zie het park om de baan heen, maar de skatebaan staat m.i. op zichzelf in het park). Gistermiddag even een kijkje genomen, benieuwd naar the day after. Want,tijdens de opening verkondigde een jongeman, voordat Frank de Vries aan het woord kwam, dat de nieuwe skatebaan leuk zou zijn voor de komende zomer. Het bevreemde me. Want, waarom pas lol in de zomer van 2012? Gisteren gaven m'n kritische gedachten me gelijk. Niks niet zomer van 2012. Ok, hopelijk dan ook wel, maar waarom niet reeds volledig lol maken en skaten in de herst van 2011? En in de winter van 2011/2012?
Jongens, niet te depri aub, neem je skate('s) mee en zet koers naar het Kardingerpark. Zie deze foto, gistermiddag omstreeks 13 uur gemaakt, een stuk of 35 youngsters telde ik. Lekker in een herfstzonnetje skaten en chillen. Even een bevoogdende opmerking: niet teveel energiedrankjes meenemen svp. Dat hebben jullie echt niet nodig, er zit genoeg energie in jullie jonge lijven. Kom op. De beuk der in!
Aan de Bobo's vroeg ik eergisteren of er ook licht om de baan aangelegd gaat worden. Nee, zeiden ze. Tja. De wintertijd is ingegaan. Om zes uur is het donker. Misschien ben ik een ouwe lul aan het worden, maar kan dat wel? Ik bedoel, in het donker over allerlei hindernissen heen skaten? Vast wel, extra spannend. Maar een paar mooie sterke lampen om het complexje heen zou niet verkeerd zijn.

2 opmerkingen:

ralph zei

Ik kan me voorstellen dat lampen om de skatebaan ook niet-skatejongeren aantrekken en dat de skatebaan dan een andere functie krijgt dan dat waarvoor het bedoeld is...

Anoniem zei

Der gaan sowiso vast jongeren heen die er niet gaan skaten, 't wortd ook een beetje 'n hangplek en ontmoetingspunt