woensdag 21 september 2011

"INNERSDIJK IS GEWELDIG!"

Afgelopen donderdagmiddag fietste ik Ineke Boomgaarden bijna tegen het lijf. Hoek Barmaheerd/Emingaheerd.  De van een operatie revaliderende conciërge van de Heerdstee woont al 30 jaar in Beijum.  "Hé, kun je even wat voor mij in de krant zetten?" Pardon, mag het ook op internet, en waar gaat het over? "Ik heb net tien dagen op Innersdijk gezeten omdat ik een nieuwe heup heb gekregen, ik vond het geweldig daar." Vertel. "Er werken zulke aardige mensen, het eten heeft me prima gesmaakt en de zorg die ik kreeg vond ik hardstikke goed. Ik heb er echt een goede tijd gehad." Waarom wil je dat zo graag in het nieuws? "Volgens mij heeft Innersdijk een slechte naam en dat vind ik onterecht. Dat wil ik even rechtzetten." Ik heb echt geen idee of het verpleeghuis een slechte naam heeft maar wil graag aan haar verzoek voldoen. Het nieuws ligt niet alleen op straat, soms beweegt het zich er ook nog eens met krukken over. "Stuur je het bericht even door naar Innersdijk?" U vraagt en ik draai. Het is een geruststellende gedachte, geen gezond mens wil graag opgenomen worden op Innersdijk. Maar mocht het onverhoeds toch gebeuren, dan ben je er in goede handen. Aldus Ineke Boomgaarden.
(Binnenkort meer over Innersdijk. Vast een tipje van de sluier, de komende jaarwisseling staat het grote gebouw aan de westkant van Plein Oost helemaal leeg en zal worden beveiligd...)


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eén zwaluw maakt nog geen lente!

Anoniem zei

gelukkig zijn er meer zwaluwen :)