zaterdag 23 juli 2011

WEER MEER GEKKEN EN DWAZEN...

De laatste weken lijken de graffity-uitingen in Beijum weer eens een nieuwe impuls te hebben gekregen. Vooral het woord op de linker foto is steeds meer in het straatbeeld aan te treffen. De eerste keer dat ik het woord van een afstandje zag schrok ik even en dacht: staat daar nou Jude? Maar bij nader inzien en na het goed bekijken van de eerste letters, moet je eigenlijk niet doen want je geeft er aandacht aan, meen ik het woord Clude te ontcijferen. Let er maar eens op, nee, beter van niet, maar toch, je kunt het woord op verschillende plekken in de wijk aantreffen. Nog steeds kalken gekken en dwazen op muren en glazen. En op rolluiken van winkels, zie nogmaals de foto. Op de rechter foto is een electriciteitskastje te zien dat een week of drie geleden op de grens Beijum/ Kardingepark is neergezet. Daar moest binnen een week even wat opgekald worden om de creator het gevoelte geven van: hallo, ik ben er ook.
Het kan ook een soort van markeringsbord zijn dat de 'creativeling' ervan heeft gemaakt. Een soort van plaatsnaambord. Fietsers en wandelaars die via het Koerspad de wijk binnenkomen weten zodoende: This is Beijum.

2 opmerkingen:

Francisca zei

Zou het geen Elude zijn...

marieke zei

Ik lees ook http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/elude