vrijdag 3 juni 2011

EEN HOND HOEFT NIET ALTIJD AANGELIJND

Een hond moet vanaf afgelopen 1 mei aangelijnd zijn op straat. Niet dat het massaal gebeurd, ik zie regelmatig loslopende viervoeters rennen, piesen en poepen op straat. Maar het mag niet meer, er staat een bekeuring op en ik ken al drie hondeneigenaren die een waarschuwing hebben gehad. Dat je het vermalijde aanlijnen ook kunt vermijden bewijst deze foto. Een Holmsterheerder trok er gistermiddag met z'n hond op uit. Met aanhangbakje en al achter de fiets. Ik vond het een koddig gezicht en ik had stiekem de hoop dat het illustere duo de politie tegen zou komen. Niet omdat ik onze geachte Holmsterheerder graag in de problemen zie, meer om mijn nieuwsgierigheid bevredigd te zien: mag dit wel? Ik bedoel, een hond moet aangelijnd zijn op straat, maar deze is dat niet. In m'n fantasie zag ik de hond al rijdend over de rand van de bak een drol op straat deponeren. En een toevallig voorbij komende wijkagent wist niet wat hij er mee aan moest. De eigenaar heeft de hond niet aangelijnd en hij had geen opruimpuutje bij zich. Moet ik nu een boete uitdelen, dacht mijn fantasiewijkagent. M'n fantasie gaf geen uitsluitsel hoe het afliep. Moest de hond alsnog aangelijnd in de bak? Werd de eigenaar gesommeerd om de drol alsnog op te ruimen? Of kneep de fantasiewijkagent een oogje toe? Ik weet het niet. In elk geval heeft de Holmsterheerder zeer handig de nieuwe wetgeving omtrent honden weten te omzijlen. Zet je hond in een bakkie achter je fiets en cross de wijk rond. Geen haan die er naar kraait. Lak hebben aan aanlijnplichten en uitrengebieden heb je zo. Zie foto.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb niks tegen hondendrollen. Zolang de hond er nog omheen zit.

(rené)