donderdag 2 juni 2011

DOET DORP BEIJUM ALSNOG MEE?(leukste dorp van Groningen)

Geachte lezer, het werkt nooit goed als je dom en machteloos door blijft zeuren over iets, daarvan ben ik me bewust. Vooral niet als het om iets onschuldigs en in feite om iets onzinnigs gaat.  Maar toch. Gloeiende gloeiende, nee, ik ga niet vloeken, en vooral niet op Hemelvaartsdag. Een beetje respect opbrengen is het minste wat je kunt doen.Toch? Maarre, mag Beijum svp ook gerespecteerd worden? Woensdagmiddag, gisteren, sprak ik een geachte inwoonster van ons dorp. Ze had bij de organisator van de dorpenwedstrijd geprotesteerd tegen de ongelijke behandeling die Beijum ten deel is gevallen. Vindt ze. Want, Hoogkerk is toch ook een Groningse wijk? En waarom mag die dan wel meedoen? De lezers belde met Janke de Haan over deze kwestie. Wat blijkt? De organisatie heeft met de gemeente Groningen gebeld om na te vragen of Hoogkerk een zelfstandige plaats is dan wel een stad-Groninger wijk. De uitkomst laat zich raden. Hoogkerk is net als Beijum een dorp, maar ook een stadswijk. Volgens de lezeres zou Hoogkerk ook van de lijst verwijderd worden.  Had de organisatie haar beloofd. Maarrrrr..., dat is tot op heden niet gebeurd.
Ik gun Hoogkerk deelname aan de kolderieke en op pr gebaseerde wedstrijd van leukste dorp van Groningen. Maar, gelijke monniken, gelijke kappen.
Kijk toch even naar deze foto, organisatie. Is dit de stad? Kom op, oogkleppen af svp en regelzucht laten varen. Denk toch niet zo provinciaals! Groeten uit het mooie en groene dorp Beijum.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

BEIJUM

Beijum doet me denken aan een groot dorp.
Handig dicht bij Groningen, afstand van slechts één worp.
Alles wat nodig is is voorhanden.
Mensen wonen er, van alle rangen en standen.
Mensen met verschillende religies en kleuren.
Net zoveel variatie als soorten huizen met deuren.
Deuren die doorgaans makkelijk open gaan.
Waar mensen achter wonen die je niet laten staan.
Met veel speelruimte, veel scholen en nog meer groen.
Voor vele bewoners met dorpsgevoel, daar is niks aan doen!
Laten we trots zijn op onze wijk dat voelt als een dorp.
Wat handig dicht ligt aan Groningen, op nog geen worp.
©anirnith

Beijum is voor mijn gevoel een groot dorp, daar kunnen ze bij de gemeente niks aan veranderen maar wel jammer dat we niet aan de verkiezing mee mogen doen.
was een mooie kans geweest om Beijum op een positieve manier op de kaart te zetten!

Gerda zei

Ik hoop dat Hoogkerk wel mag blijven meedoen. Goed promotiemateriaal, ja en vroeger waren zij een dorp, 1969 bij stad gevoegd en pas ergens in de jaren 80-90 werd op officiële post (gemeente e.d.) pas Groningen gezet.
Maar wat was Beijum vroeger, een paar boerderijen en land, kun je dan spreken van een dorp. Ja, dat kun je wel zeggen.

Ouderen met WMO vervoer moeten ook een zone extra betalen, dan ben je toch iets anders dan de stad lijkt mij.