maandag 23 mei 2011

MAANDAGOCHTEND (74)

Deze foto is gisterochtend gemaakt, ik ging even een oriënterend fietstochtje door de Wibenaheerd maken en kwam dit tegen op de hoek Wibena-Froukemaheerd. U weet, de Wibanaheerd was dit weekend negatief in het nieuws i.v.m. een schietpartij. M'n eerste gedachte op zondagochtend bij het aanschouwen van deze rommel was: jongens, doe dat nou niet. Wordt deze heerd in de platte volksmond af en toe al Dealemaheerd genoemd, ga je de boel ook nog eens lopen vervuilen. Het zijn geen reële gedachten, het is een heerd over één -negatieve- kam scheren en bij het minste of geringste denk je dan: zie je wel weer, het gebeurt daar al weer. Geen twijfel mogelijk, ook in de Wibenaheerd wonen 98 tot 99% mensen die prettig willen wonen, geen overlast willen veroorzaken en hun omgeving niet wensen te vervuilen. Zoals een schietpartij in elke stad Groninger wijk kan plaatsvinden, zo had deze rommel ook in elke heerd in Beijum kunnen liggen. Maar goed, negatieve optelsommen, beeldvorming en vooroordelen, het zit in elk mens en zo ook in mij. Vanochtend ging ik even weer kijken om een fotootje te schieten. Moesten net de batterijen van de camera vervangen worden en daarom maar de foto van gisterochtend gebruikt. De rommel lag er zo straks bijna nog net zo bij, alleen de grote doos waar een grote breedbeeldtv in heeft gezeten zag ik niet meer. Wat een mentaliteit, op zaterdag een grootbeeldtelevisie kopen en 's avonds de doos langs de weg kwakken. Dat het de beeldvorming van de straat nog meer naar beneden haalt zal de persoon niks kunnen schelen, als het beeld van z'n nieuwe tv het maar goed doet.
De nieuwe week is weer begonnen. Ik wens u een week zonder teveel negatieve beeldvorming, optelsommen, zie je wel, en vooroordelen toe.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

misschien is het wel als grofvuil aangemeld?

Giuliano zei

De container zat weer eens vast. Kon mijn vuil er ook niet in kwijt.
De matras was denk ik wel te groot om erin te passen.