maandag 28 maart 2011

MAANDAGOCHTEND (67)

Leuk die zomertijd, maar vanochtend was ook goed te merken dat het langer donker bleef in vergelijking met de ochtenden van vorige week. Redelijk wat mensen zijn ongeveer twee uur geleden met een duffe kop opgestaan, een uur minder slaap is toch voelbaar. De natuur heeft helemaal geen last van dit soort zomertijd of wintertijdfratsen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de meeste dieren in een soort van tijdloze staat leven. De tak met lenteknoppen die u op de foto ziet heeft geen last van een uur minder slaap, ik weet niet eens of bomen en takken slapen. De eenden op de foto slapen vast wél eens, evenals de kat of poes op de kade, maar het maakt niet uit of het overdag of 's nachts is. Denken kunnen de drie dieren vast weer niet, ik zou er wat voor over hebben om te weten wat de kat of poes dacht tijdens het observeren van de eenden. Beste lezers, wat een geraaskal op deze eerste maandagochtend van de nieuwe zomertijdperiode, het uur minder slaap speelt me toch parten. Ik duik er nog even weer in. Fotootje schieten en tekstje maken op deze prille maandagochtend is prima, maar een lekker warm bed heeft ook zo z'n voordelen. Ik wens u een rustige en voor zover mogelijk een uitgeslapen maandagochtend toe.

Geen opmerkingen: