maandag 17 januari 2011

STRUIKEN WIJKEN VOOR STRUIKROVERS

Het Heerdenpad is de laatste tijd niet al te best in het nieuws. Straatrovers maken de doorgaande fietspad vanuit de stad, de Korreweg, naar Beijum onveilig met hun onfrisse praktijken. Overdag is er geen vuiltje aan de lucht rond het Heerdenpad, maar als het donker wordt trekt het figuren aan die het daglicht klaarblijkelijk niet kunnen verdragen. Het is een kleine moeite om hier iemand van de fiets te trekken en de bosjes in te sleuren. Het loopt op sommige plekken naar beneden af, de onfrisse praktijken kunnen derhalve uit het zicht van eventuele voorbijgangers worden bedreven. Ondergetekende zou als hij van het vrouwelijk geslacht zou zijn 's nachts liever niet over dit pad fietsen. Vanochtend waren deze drie mannen, zie foto, bezig om struikgewas langs het Heerdenpad te verwijderen. Dat moet het veiliger maken. Het zal iets kunnen helpen, maar niet om half vier 's nachts ben ik bang. Maar je moet wat, gevoelens van veiligheid zijn een groot goed. Het zal iets minder groen worden richting de groenste wijk van de stad.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ik vind het ook een dood eng stuk hoor al voor ik hoorde dat er dingen gebeurde als ik er savonds door heen moet dan race ik zo hard als ik kan met de fiets en ben ik buiten adem als ik er over heen ben en fiets meestal in het midden van het fietspad om niet zo dicht langs de bosjes te hoeven
bah bah
groetjes

Karin.P. zei

Zelfs met de snorfiets vindt ik het geen pretje hoop dat ze de boel weer flink open gooien.
Maar zover ik begrepen heb zijn de overvallen meer gepleegd richting Hunze.