maandag 15 november 2010

EEN FEESTMADAM IN JE VOORTUIN

Er stond geen bordje met opschrift bij. Onduidelijk is ter ere waarvan deze madam langs de Dijk, in de Froukemaheerd, afgelopen weekend stond opgesteld. Het woord madam klinkt niet erg sympathiek, daar ben ik me bewust van. Maar de ongeveer vier meter hoge opblaasdame ziet er ook niet erg aardig uit, althans niet volgens mijn persoonlijke inschatting. Geen benen, puntborsten, en een houding alsof ze elk moment met een deegroller op je af kan komen stormen. Toch zal deze karikatuur van een vrouw een feestelijke mijlpaal accentueren bij de bewoners van dit huis. Tenminste, daar ga ik van uit. Ik kan het niet helpen dat mijn fantasie ook weer even op hol slaat. Zou hier een vrouw wonen die na jarenlang onderdanig onder de plak te hebben gezeten op deze manier aan haar man wil laten zien dat de rollen nu omgedraaid zijn? Ik vertik het nog langer om alleen nog maar een lief en mooi vrouwtje voor je te zijn! Vanaf nu ben ik de baas! Basta!

3 opmerkingen:

Dineke zei

Hoe heet ze nou nog maar, de vrouw van Abraham........... Ik wil Eva zeggen maar die is het niet :)

Alie zei

Sarah of Sara.
Eva is de vrouw van Adam (de eerste mensen op aarde).

Dineke zei

Kijk, fijn als iemand anders dat dan wel weer weet he.
Het was me inmiddels ook te binnen geschoten, ik hoef het nog niet helemaal op te geven met dat geheugen van me :)