zondag 8 augustus 2010

"HET IS TOT NU TOE EEN RUSTIGE ZOMER IN BEIJUM"

De berichtgeving op Beijumnieuws blijft de komende zomerweken, de maand augustus uit, nog even lekker op een traag nivo doorgaan. Nee, ik hoef me niet te verontschuldigen, ik hoef niks te verklaren of uit te leggen, ik vertel alleen even dat het landerige en kabbelende van de zomer in Beijum me uitstekend bevalt. Het ritme van publicaties sluit ik gewoon even bij de landerigheid aan, hoezo zeer driftig gaan zitten bloggen terwijl de wijk nog half leeg is? Wat is deze zomer trouwens een contrast met die van een jaar of zeven geleden toen Beijum regelmatig het nieuws haalde. Brommerraces over de wijkring, gedonder bij de ter ziele gegane Diana Bar en ongewenste samenscholingen op het oude Plein -Oost. Das war einmal. De afgelopen week ontmoette ik deze twee stadswachten, zie foto, op een leeg en in 2007 voor miljoenen euro's 'gerenoveerd' plein. Ze stonden te schuilen voor de zoveelste hoosbui. Lekker rustig in de wijk, of niet? "Ja dat klopt, tot nu toe is het tijdens de zomervakantie erg rustig." Dat blijft toch ook wel zo? "Dat blijft afwachten, de schoolvakantie duurt nog drie weken, er kan nog van alles gebeuren. Maar tot nu toe is het een rustige zomer in Beijum." Werk ze dan maar weer. "Ok, doen we." Een hoospartij trok over Plein Oost toen ik bij ze vandaan fietste. Het plein ziet er grauw en saai uit als het hoost. Geen plek om eens lekker te gaan lopen rellen of overlast te veroorzaken. De stadswachten zullen er niet mee zitten.

Geen opmerkingen: