zaterdag 29 mei 2010

6e BRADERIE WINKELCENTRUM BEIJUM WAS SUCCES


Op vrijdag 28 mei van 12.00 tot 20.00 uur werd voor de zesde keer een braderie gehouden op het plein van Winkel Centrum Beijum. De standjes waren in een vierkant opgesteld met in het midden een draaimolen voor de kleine kinderen. Vooral de gratis pannenkoeken deden het heel goed bij kinderen, sommigen aten er zelfs 3 van op. De stemming zat er goed in bij de moeders, want als de kinderen het goed hebben, dan hebben ouders het doorgaans ook goed. Er was veel te zien, o.a. een bloemenkraam met houten rozen, die goed in de smaak vielen bij het vrouwelijke publiek. Het was gezellig en door het zonnetje kreeg alles een feestelijk tintje, mede daardoor werd het langzamerhand steeds drukker. Ook bont gekleurde schoenen/schoentjes gingen als warme broodjes over de toonbank. Er was tevens veel publiek bij oosterse artikelen, de marktvrouw komt van origine uit de Philippines, dit komt van de Filipijnen.Toen ik haar mijn naamkaartje gaf slaakte ze een kreet van verbazing omdat haar geboorteland op mijn naam lijkt. Toen ik verder liep zag ik een stand met allemaal lekkere geurtjes en shampo’s, douchegel, body-care etc. De jongen van de desbetreffende kraam hoopt met verzorgingsartikelen de markt te veroveren; tot die tijd werkt hij ook nog een paar dagen in de week elders voor een baas. Zijn argument om dit product aan de man te brengen is omdat het idee van geurtjes verkopen op de markt altijd welkom blijkt te zijn. In ieder geval was het een prachtige dag met voor elk wat wils, vast en zeker voor herhaling vatbaar, tot volgend jaar!

1 opmerking:

Ilona ios76@hotmail.com zei

Weet iemand van wie dat kraampje was met schoenen voor kids en dames? Ik zag ze de volgende dag ook op het overwinningsplein, de dame komt uit beijum zelf geloof ik. Graag wil haar naam en/of telnr om wat schoenen bij haar te kopen.