donderdag 4 maart 2010

DE LIEFDE LIGT OP STRAAT (in Beijum)

Dinsdagochtend fietste ik langs de Boerderijum en zag in de verte een kat een poes het hof maken. Ze hielden een prachtige paringdans, een idem dito voorspel en vervolgens bedreven ze de liefde op straat. 

Bekijk op de video hoe ze elkaar uitdagen en hoe ze genieten. Ik bleef op een eerbiedwaardige afstand om het stel niet te storen maar achteraf gezien had ik wel dichterbij kunnen staan filmen. Terwijl ze bezig waren met flirten en de lust bedrijven werd er gewoon langs gefietst. Onverstoorbaar gingen ze verder.
In de Randstad schijnen mensen overlast van "straatterroristen" te hebben. In Beijum niet, daar planten poezen zich er op voort. Liefde en lust op straat in plaats van "terreur.". Ik heb er dit keer voor gekozen om een muziekje onder de video te zetten: love is in the air. Dat was een moeilijke keuze, omdat het gejank en de krolse geluiden die voort werden gebracht ook hun charme hadden. Kijk en geniet even mee.

11 opmerkingen:

Karin.P. zei

Leuk filmpje, hier in huis is het ook raak mij Sphynx poes is ook krols en al 3 dgn bezorgd ze samen met de kater een gebroken nacht.
Hopelijk wordt het beloon met prachtige kittens :-)
De kater is inmiddels europees kampioen en de poes heeft net haar 1e van de 3 pnt binnen om Ned. kampioen te worden.
Kennissen van mij hun poes was ook krols het is dus echt de tijd van het jaar :-)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Geert WILDES zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Annamarie zei

*DING DONG*... wil de eigenaar van de sproeiende, luid irritant blerende zwarte kater, niet gecastreerd... zijn of haar dier hier vandaan halen... Hij zal best lief zijn maar we worden niet echt vrolijk van hem... dank u *DING DONG*

dit berichtje heb ik op mn hyves staan... niet zozeer omdat de eigenaar van dit zwarte monster er op zal reageren maar vooral als "grap" al is het alles behalve een grap, vorig jaar het hele voorjaar en bijna de hele zomer en nu dus alweer 2 weken hebben we echt overlast van een zwarte kater die alle carporten ondersproeit en hele dagen en vooral ook nachten loopt te bleren... gek worden we er hier in de buurt van je kan geen carport binnelopen of je ruikt het monster hij loppt werkelijk overal tegenaan te sproeien...
grappig om het filmpje te zien alleen denk ik er bij alleen maar aan dat zwarte kreng die hier de buurt wakker houd...

al jaren ook vraagt de dieren bescherming om je katten te sterriliseren of castreren omdat er zoveel katten zijn dat het overlast geeft... ik ben een kattengek, heb er zelf drie maar ik vind het triest dat mensen hun beesten niet laten behandelen... niet alleen omdat ze overlast veroorzaken en er steeds meet kittens en katten op straat zwerven maar ook omdat zo'n kater helemaal gestoord van zichzelf word van al die hormonen die dor z'n lijf gieren... elke dag weer jaar in jaar uit....

Karin.P. zei

Jammer dat ik het niet meer kan lezen wat er heeft gestaan.
Het enige waar ik op kan reageren dat ik afgekeurd ben en er dus geen sprake is van moetwillig thuis zitten ;-)daarbij doe ik indien mijn gezondheid het toe laat vrijwilligerswerk.

Dan terug op de dieren, ik heb 4 katten 2 komen er buiten een poes en kater beiden geholpen.
Mijn 2 andere de Sphynxen komen niet buiten alleen in de ren.

Annamarie zei

Karin P heb jij Sphynxen? die vind ik zooo mooi... al heb ik ze nog nooit in het echt gezien...
ik heb drie huistuin en keukenkatten (gest. poezen), lief, (ik vind ze) mooi, eigenzinnig en karaktervol ;)

Karin.P. zei

Hey Annemarie

Als je Johan mailt geeft hij wel mijn emailadres en dan kan ik je wel wat foto's mailen

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.