zondag 14 februari 2010

VOETBAL EN MUZIEK OP ZONDAGMIDDAG (Biljartcafé)

Ik weet niet hoe de lezer het ervaart, maar een vrije zondagmiddag vliegt bij mij altijd om. Een heel weekend netzo, het is oorbij voor je het weet. Wat is drie weken vakantie? Het schijnt met de leeftijd te maken te hebben, als je de mensen die hier voor doorgeleerd hebben moet geloven. Dat klopt wel, tijdens mijn kinderjaren duurde een weekend voor mijn gevoel eindeloos. je kon er helemaal in opgaan en er in verzuipen. Nu is het flits en het weekend is voorbij.
Vanmiddag had ik de keuze: Naar de Euroborg of een beetje grasduinen in de wijk. Ik koos voor het laatste. De behoefte om de FC toch ook te volgen zorgde ervoor dat ik omstreeks kwart over drie in het Biljart Café neerstreek. Daarvoor bezocht ik de Wiershoeck waar een Valentijn Café werd gehouden. Hier is geen foto van de bezoekers waren net op pad gegaan voor een Valentijnspeurtocht door de wijk.

In het Biljart Café kreeg ik spontaan visioenen over af een toe een Beijumer kronkel aan de bar schrijven (Carmiggelt). Zeg maar een biljartcafeetje, een verhaaltje over gebeurtenissen in dit café bij Plein Oost. Wie weet komt dat er nog eens van. Groningen won met 2-1 en de middag kon niet meer stuk. Visboer bronno Schut zat met zijn vrouw te borrelen aan de bar, een regelmatige bezoekster stelde zich beschikbaar voor een nieuwe Kijk op de Wijk(komende week online), de charmante barkeeper schonk lekkere drankjes en de muzikanten die de jamsessie verzorgden verhoogden de feestvreugde. Een lekkere en ontspannende zondagmiddag. Dat kan zo maar. In Beijum nog wel.

Geen opmerkingen: