dinsdag 2 februari 2010

VANOCHTEND

Deze foto's zijn vanochtend vanuit de auto genomen. De weersvoorspellingen waren bar en boos en dit was conform de concrete realiteit. Op de linker foto ziet u een ambulance en politieauto op het fietspad richting Heerdenpad. Wat er is gebeurd is me niet helemaal duidelijk, maar waarschijnlijk heeft iemand(of meerdere mensen) door de gladheid een lelijke smakker gemaakt. Als iemand meer informatie over dit ongeluk heeft kunt u mailen naar Beijumnieuws@online.nl.

Voorbij het stoplicht naar rechts kwam ik op de Beneluxweg terecht, richting Eemshavenweg.



Nog nooit heb ik het zo druk meegemaakt voor de stoplichten (die niet werkten) bij de afslag Hornbach en Groningerweg. Zie foto rechts. Het was gisteravond al in het nieuws dat de regulerende lichten niet werkten, in een dikke (natte) neeuwbui stonden agenten in groene hesjes het verkeer te regelen.

Je staat er nooit zo bij stil, maar wat is het prettig als stoplichten goed functioneren.

De Eemshavenweg is tijdens deze winterweken een gevaarlijke en verradelijke route. Honderden auto's zoeven je op amper een half meter afstand voorbij. Een glijpartij is dodelijk. Ik trachtte vanochtend zoveel mogelijk in het gebaande spoor te blijven rijden. Op hoop van zegen, zoals dat heet. Vanmiddag bij terugkomst hoosde het, de sneeuw zal binnen twee dagen helemaal verdwenen zijn. Het mag voor mij blijven winteren. Maar het geglibber en geglij op de weg begint me de keel uit te hangen.

Geen opmerkingen: