donderdag 31 december 2009

OUDJAARSDAG (De video)

Het was erg druk vanmiddag bij Winkelcentrum Beijum en voor de videotheek. Op de video ziet u een impressie van het begin van de middag op Plein Oost en West. Bij de videotheek op Oost liep het storm wat betreft vuurwerkopers, op West werd er ingekocht en getimmerd. De Wegwijzer, en in het bijzonder de familiebibliotheek, is uit voorzorg ook dichtgespijkerd. Rechts op de foto ziet u een jongetje een vuurwerkbom maken, alle lontjes met elkaar verbinden en aansteken die handel. Gevaarlijk, maar ook spannend. In de wijk trof ik meerdere kinderen tussen de 10 en 15 jaar aan met vuurwerk. Het mag eigenlijk niet, maar terugblikkend op mijn eigen jeugd herinner ik me dat oudjaarsdag bij uitstek een dag was waarop je dingen deed die niet mochten. Of het vanavond en vanacht rustig of onrustig blijft/wordt in de wijk zal ik tussen de borrels door zoveel mogelijk trachten bij te houden. Tips, foto's e.d. zijn welkom op Beijumnieuws@online.nl

Geen opmerkingen: