maandag 2 november 2009

VROUW MET HOND OP EEN BANKJE IN HET GROENE HART

Het zag er grappig uit. En ook wel weer lief. Op een bankje bij het voetbalveld in het Groene Hart, ter hoogte van de Jaltadaheerd, trof ik dit tweetal aan en, tja, wat waren ze eigenlijk aan het doen? De roodharige dame ging met een kam door de haren van de hond en knipte die op bepaalde plekken wat bij. Aandacht krijgen is altijd lekker, maar ik zag de trouwe viervoeter er niet helemaal van genieten. Zou een hond zich ook kunnen schamen of zich anderzijds sociaal ongemakkelijk kunnen voelen? Kan het zijn dat hij of zij zich hier voor lul voelde zitten? De liefde en zorg straalde van het bazinnetje af, daar ligt het niet aan."Ik kom uit Rusland en heb het reuze naar mijn zin in Beijum, dit is een prachtige wijk. Ik vind het leuk om dit te doen voor mijn hond, maar ik ben niet echt een hondentrimmer hoor." Ze vond het geen punt dat ik even een foto maakte, maar de mening van de hond negeerde ik eigenlijk volkomen. En dat wringt toch een beetje, normaal gesproken vraag je zoiets even. Maar gelukkig zitten we in de knotsgekke wijk Beijum, een wijk met onbegrensde mogelijkheden. Donderdagavond komt er een groep mensen van de Lotusheerd in het Heerdenhoes bijeen onder leiding van iemand die kan communiceren met dieren. Een Spirituele Dierentolk. Een inkijkje in de gevoels- en belevingwereld van dieren, en dus ook van deze hond, ligt hier in Beijum zodoende onder handbereik. Zie de aankondiging van de Lotusheerd hieronder. Ik weet niet of ik er heen ga maar ik zou er iets voor over hebben om erachter te komen wat deze hond op dit bankje in een herfstachtig Beijum ervaarde op het moment dat deze foto werd gemaakt.
Gaat er een wereld voor ons open in Beijum? Hoe kijken de eenden tegen de wijk aan? En in het verlengde daarvan: wat vinden al die bomen in Beijum van ons, de Beijumers? Hoezo achterstandswijk? We liggen ver, ver voor op andere wijken in het land. Beleef het donderdagavond allemaal mee. In het Heerdenhoes, aanvang 20.00 uur.
(tip: klik de foto groter voor een optimaal resultaat)

Geen opmerkingen: