maandag 16 november 2009

MAANDAGOCHTEND (6)

Veel Beijumers hebben de beschikking over een tuin maar niet iedereen heeft deze luxe. Er zijn mensen die zich moeten behelpen met een balkonnetje and that's it.
De echte tuinliefhebber weet wel een manier te vinden om toch met de handen in de aarde te wroeten en gewassen etc. te poten.

Deze mevrouw trof ik vanochtend bij de ingang van De Drie Wijken, een volkstuincomplex achter de Heratemaheerd. Ook wel het Boterdiepcomplex genoemd. Wat ging ze doen?"Ik ga even naar mijn siertuintje kijken. Nee, ik verbouw geen groenten o.i.d. maar bloemen. Ik heb hier al 11 jaar een tuintje en vind dat heerlijk." Maar wat ga je nu doen, er is half november toch niet zoveel te beleven in de tuin? "Dat klopt, maar ik heb een compostbak en daar breng ik groentenafval heen."

Er zijn nog volkstuintjes bij de Froukemaheerd en de Rensumaheerd. En natuurlijk het Schooltuincompolex in het Groene Hart. Op de vroege maandagochtend kun je boodschappen doen. Maar ook een bezoek brengen aan je tuintje.

Geen opmerkingen: