donderdag 23 april 2009

'S OCHTENDS SNELLER UIT BEIJUM WEG

De automobilisten die via de afslag Beijum Zuid de wijk willen uitrijden, richting Julianaplein, doen dit sinds een paar dagen sneller dan voorheen. Links afslaand verkeer kan nu dubbel voorsorteren en vooral in de ochtendspits kan dit een paar minuten tijdwinst opleveren. Woon-werkverkeer van bijvoorbeeld Beijum naar Hoogezand gaat 's ochtend gemakkelijk een kwartier sneller, vooral omdat je sinds 2 maanden bij Driebond ook nog eens rechtdoor kan rijden.
Al jaren rij ik voor mijn werk over de A28 naar Assen. Voor dit stoplicht naar links stond ik regelmatig 4 minuten te wachten. De laatste jaar liep het verkeer op de oostelijke ringweg 's ochtends dusdanig vast dat ik heb besloten om via de noordelijke/westelijke ringweg te gaan, dit om de opstopping voor het Julianaplein te ontlopen/rijden. Even het verkeersplein over bij de Martiniplaza en vervolgens, zonder hinderlijke stoplichten, rechtsaf slaan de A28 op. Via de zuidelijke ringweg duurde het zo langzamerhand net zo lang om de stad uit te rijden dan dat ik nodig had om vanaf het Julianaplein naar Assen te rijden. Hopeloos. Ik weet niet hoe het andere Beijumer forenzen vergaat maar linksaf is hier nu weer interessant geworden. Je kunt Beijum nu 's ochtends sneller uitrijden. De hele oostelijke ringweg zal voor 2020 ongelijkvloers worden gemaakt, ik vertel de lezer hier waarschijnlijk niks nieuws. Een voordracht van Gedeputeerde Staten aan Provinciale Staten van 9 maart dit jaar betreffende de studie Eindbeeld Oostelijke Ringweg Groningen vindt u op internet onder: http://www.provinciegroningen.nl/psdocumenten/voordracht2009-007.pdf?view=Standard
De toekomstige kruisingen tussen Beijum Noord en Beijum Zuid met de Hunze vindt u hier onder meer getekend.

Geen opmerkingen: