donderdag 21 augustus 2008

FLIP KLATTER GAAT HALVE DAGEN IN BEIJUM WERKEN

Hij had er niet veel vertrouwen in maar hij is toch parttime aangenomen als educatief medewerker in Beijum. Zie ook het artikel wat ik eerder op de dag plaatste."Ik ben voor 50% aangenomen in Beijum. Daar ben ik blij mee maar ik moet de andere 30% die ik werk elders binnen de gemeente Groningen werken. Als ik in Beijum begin heb ik eerst een proeftijd van drie maanden. Ik heb gemengde gevoelens over mijn gedeeltelijke aanstelling."

Het uithangbord van het oude Bezoekerscentrum voor Natuur en Milieu blijft gedeeltelijk voor Beijum bewaard. Maar er zit een flinke dosis ironie in zijn aanstelling: als alles op de rails staat wat betreft de ontwikkeling van natuurlesprogramma's dan mag Flip waarschijnlijk weer wat anders gaan zoeken. Want het is de bedoeling dat de educatieve medewerkers zich na verloop van tijd- 2, 5 jaar- overbodig maken. De scholen worden daarna geacht zelf hun natuurlessen te kunnen geven.

Geen opmerkingen: