maandag 12 mei 2008

WEER THUIS

Een paar dagen weg doet vaak wonderen. Alles zet je even op afstand, je werk, je huis, je wijk, je weblog, je tuin etc.

Maar dan kom je terug en je waant je met deze zuidelijke temperaturen in het paradijs. Mijn God, was is het Grunniger laand mooi in mei! Ik ben als rasechte Grunniger natuurlijk bevooroordeeld en chauvinistisch, maar echt die koolzaadvelden brengen me in extase. Wat een schoonheid en pracht. Waarom godverdegodver hebben al die Grunnigers toch zo'n minderwaardigheidscomplex? Wat een stad en wat een ommelanden hier! Deze foto is een week geleden genomen in de buurt van Thesinge. In de verte zie je de contouren van de stad liggen. Vanmiddag reed ik met de auto terug van mijn vakantie-adres. En ik werd verblind terwijl ik op de A7 richting stad reed. Want daar bij Beerta, Winschoten, Bellingwolde en bij Zuidbroek, daar zag je ze in veelvoud. Gele koolzaadvelden. Ik mag niet vloeken, maar godverdomme God wat heb je de provincie Groningen mooi gemaakt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Waarom vloek je dan, Johan? Wat is de zin hiervan?

Zie verder de Nettiquette van het Internet.