zondag 27 januari 2008

Werken in Beijum; de paragnost

Volgens haar dekt het woord paragnost de lading niet helemaal. Schakel tussen hemel en aarde is treffender. Paranormaal bewustzijnsadviseuse klinkt ook mooi en zo noemt ze zichzelf ook. Saskia Smid woont sinds 2001 in Beijum en ze vindt het hier fantastisch wonen: “Beijum is een fantastische wijk en toen ik hier kwam wonen had ik een gevoel van thuiskomen”. Ze geeft consulten aan huis, consulten die ongeveer twee uur duren. Mensen kunnen met allerlei levensvragen bij haar terecht en ook kunnen foto’s meegenomen worden. Saskia is helder voelend en krijgt de nodige informatie door van wat je ‘de andere kant’ zou kunnen noemen. Saskia:”Ik stem me af op de ander of op de energie van de meegebrachte foto’s. Mijn doelstelling zou je kunnen omschrijven als: groeiprocessen bij mensen willen stimuleren”.
Saskia stelt zich niet op als de allesweter, ze staat met beide benen op de Beijumer klei en voldoet niet aan het beeld van de zwever, een beeld wat wel eens om paragnosten en helderzienden hangt.”Ik wil graag dat mensen die komen een positievere kijk op de dingen ontwikkelen. Neem het bekende voorbeeld van het halfvolle glas; waarom zou je die halfleeg noemen?” Zwaarwichtig is ze niet, haar gevoel voor humor en haar aanstekelijke lach laten dat niet toe.

Saskia Smid is ook voorzitter van de Lotusheerd, het paranormale platform van Beijum. Deze stichting organiseert regelmatig bijeenkomsten in het Heerdenhoes. Ze heeft een eigen bureau opgericht genaamd ‘Parabea’, een afkorting die staat voor paranormaal bewustzijnsadviseuse. Vanuit Parabea heeft ze bijvoorbeeld een paar maanden geleden een klankschalen-concert in het Heerdenhoes georganiseerd. Voor mensen die eens een verhelderend consult willen bij Saskia kunnen haar bellen onder nummer 050-5494319, of bezoeken de website http://www.parabea.nl/

jf

Geen opmerkingen: